aangekomen! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van roos brens - WaarBenJij.nu aangekomen! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van roos brens - WaarBenJij.nu

aangekomen!

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

26 Juni 2009 | Oeganda, Kampala

zo daar zijn we dan. na een lange vliegreis en een tussenstop zijn we aangekomen in het warme UGANDA!
we werden opgehaald door Simon, een chauffeur die ons naar het huis van Marcia en Jeroen bracht....en hoe!? flink hard, aan de linkerkant van de weg (wat hier natuurlijk wel gebruikelijk is) en met veel getoeter! best spannend hoor als je ook nog eens voor in zit. Maar goed we zijn heelhuids aangekomen bij een prachtig huis met veranda en een heerlijke tuin.
We waren uiteraard dood op, maar student als we zijn, zijn we direct met marc de kroeg ingedoken. Een heel grappig barretje met kampvuur en gezellige live muziek.

Na een lekkere nacht zijn we vandaag mee geweest de kinderen naar school brengen. Wat een leuke school zeg, dat is heeeeeel wat anders dan de betegelde speelpleinen in Nederland.
Vanmiddag op eigen houtje down-town gegaan per boda-boda (motor taxi). Wij met onze blanke billen achterop de motor de berg af, te leuk! Al moet je er duidelijk bij zeggen dat je echt heel langzaam wil rijden, maar dat deden ze prima. na een rondje door de stad weer de berg op, toen had de boda-boda het wat zwaarder, maar we zijn wederom goed aangekomen.

Abel en Dana zijn super blij en praten ons de oren van het hoofd, ze willen alles uitleggen en laten zien. Toen we aankwamen heeft Dana ons rondgeleid door het huis, met alle gebaren die er bij horen haha. Loic is echt al heel groot; 9 maanden oud en 12 kilo!!

We slapen in een gezellig huisje met twee kamers, een badkamer, toilet en keukentje. Prima dus!

Morgen waarschijnlijk naar de opendag van een opvanghuis voor gehandicapte kinderen. Ben erg benieuwd wat we daar gaan zien en of we daar misschien wat kunnen doen. We wachten het af.

Dat was het voor vandaag, nu mag Anne voor de internet verbinding verbreekt.
Groetjes!

Ps. de foto's probeer ik op hyves te zetten, dat gaat sneller: klaproosje23.hyves.nl

• 26 Juni 2009 - 21:16

Roy:

Hey,
    Super dat jullie aan zijn gekomen! ook lekker zomer daar dus;) observeer ff of het gaaf is daar, waar ik niet aan twijfel;) Dan wil ik volgend jaar gaan!! Veel plezier daar!!!

• 27 Juni 2009 - 08:19

Syl En Anton:

lieve meiden helemaal top zoals jullie de vakantie beginnen. Maak er iets moois van.

Dikke zoenen van ons vieren

• 27 Juni 2009 - 10:58

Daantje:

Hoi hoi,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan, wees voorzichtig en hou ons op de hoogte.

Kus!

• 28 Juni 2009 - 13:26

Opa En Oma:

Hallo lieve Roos,

Wat een gezellig verhaal.
    We zien met spanning uit naar het vervolg.
    Liefs

• 28 Juni 2009 - 17:13

Nienke:

Wat een leuk verhaal! Ik hoop dat er nog veel meer komen. Nu ik dit zo lees lijkt het me zelf ook echt leuk, wie weet....
    x

• 28 Juni 2009 - 20:26

Marlot:

hey lievie,
    wat vet allemaal! Ben erg benieuwd naar de foto's!
    kus!