Je kijkt je ogen uit... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van roos brens - WaarBenJij.nu Je kijkt je ogen uit... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van roos brens - WaarBenJij.nu

Je kijkt je ogen uit...

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

03 Juli 2009 | Oeganda, Kampala

zo daar zijn we weer...vanuit een internetcafe.

de afgelopen dagen zijn we weer goed doorgekomen, al werkt het weer niet altijd even goed mee. dat was vooral even duidelijk op Owino Market een semi overdekte markt, de grootste van kampala. het is een markt waar je echt alles kan krijgen, maar dan ook alles. we kwamen binnen bij het voedsel gedeelte, hier staan zakken met rijst, bonen, suiker, zout en meel, maar ook hangen er stukken vlees en vis...vol met vliegen! stinken dat het deed. na het eten kwamen we terecht bij de stoffen afdeling. je komt er echt terecht want een echte route is er niet. je loopt er tussen allemaal kramen met de mooiste stoffen, echt een plezier voor het oog (zeker voor het mijne). boven op deze kramen zitten tientallen of honderden vrouwen te naaien op hun voet aangedreven singer machines, echt helemaal geweldig. de mooie jurken die er hangen worden dus terplekke en als je wilt op maat gemaakt!
net toen we terug wilde naar huis begon het, terwijl wij nog midden op de markt stonden, kei hard te regenen...niet een beetje, maar een complete wolkbreuk barste los boven Owino! in no-time was de markt veranderd in een modderstroom waardoor wij, na even te hebben geschuild, ons een weg moesten banen naar de uitgang! wat een giller was dat. toen we eindelijk thuis aankwamen waren mijn schoenen en voeten net zo rood als de modder!

gister zijn we naar een tehuis geweest voor gehandicapte kinderen (een andere dan van de beschreven opendag). hier hebben we een ergotherapeut ontmoet en ook twee fysio's. de komende weken gaan we hier driedagen perweek helpen. we zijn erg benieuwd wat we kunnen doen.

verder zijn we druk aan het zoeken naar goedkope safaritrips. de gevonden trips varieren in prijs van bijna 800 dollar tot 200 dollar.

tot snel

• 03 Juli 2009 - 14:20

Syl En Anton:

Jee meiden nemen jullie wel mooie stoffen mee deze kant op!!
    Wat een andere wereld zitten jullie in....geniet er van. Dikke zoenen van ons.

• 05 Juli 2009 - 14:23

Marjo:

Hai Roos,
    Wat is dat leuk om je zo te kunnen volgen. Kijk nu al uit naar je volgende verslag. xxx Marjo