Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin - Reisverslag uit Huacachina, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin - Reisverslag uit Huacachina, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu

Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

19 April 2011 | Peru, Huacachina

Ik had graag alles over land (en zee) gedaan, maar aangezien de tijd (en het geld) gaat dringen heb ik er voor gekozen vanuit Panama naar Peru te vliegen.
Sinds ik klein ben droomde ik er van om naar peru te reizen. Al die mooie gekleurde stoffen en jurken, de peruaanse hoedjes, lama´s, alpaca´s, cavia´s, mooie bergen en natuurlijk Mach Picchu! En ik kan jullie vertellen, het is precies zoals ik het wilde en misschien nog wel beter!!
Meteen toe ik in Lima rond liep had ik het gevoel van JA dit is het, dit gaat zoooo gaaf worden. De mensen zijn aardig, super behulpzaam en klein. Na een paar dagen Lima in een oud koloniaal hostel ben ik in de bus gesprongen naar Ica om van daar vervolgens met de taxi naar Huacachina te gaan. Huacachina is een kleine oase midden in de woestijn aan de zuidkust van Peru. Ik had nooit verwacht in een oase terecht te komen en kon me er eigenlijk ook niets bij voorstellen. Maar neem een oase uit een boekje in je hoofd, met palmbomen en een lagune in het midden en je bent in Huacachina. Deze oase is omringd door grote zandduinen en staat bekend om het sandboarden. Meteen de eerste dag een tourtje sanboarden gedaan. Met een grote strandbuggy de woestijn in en dan op de toppen van de hoogste duinen stoppen om naar beneden te boarden. Echt heel gaaf!
In Huacachina heb ik ook Edwin ontmoet, een leuke peruaan die net terug was uit Nederland waar hij een paar maanden gewerkt had als DJ. Na twee dagen in Huacachina ben ik doorgereisd naar Arequipa en Edwin is met me mee gegaan... En nu.. reizen we nog steeds samen!
de rit naar Arequipa was een hel, maar te leuk tegelijk. We hebben 36 uur gedaan over een rit die normaal gesproken 10 tot 12 uur duurt. Dit omdat er op de enige weg die er is een gastanker verongelukt was.
Totaal uitgeput, ´s ochtends om 5 uur aangekomen in Arequipa zijn we meteen die zelfde nacht weer in de bus gestapt om Condors te gaan kijken in de Colca Canyon. In de vrieskou uit de bus, als aller aller eerste boven een doodstille canyon, zo magisch. Super mooie foto´´s kunnen maken van de besneeuwde bergtoppen en de rivier in de canyon duizende meters lager. Na verloop vantijd kwamen de dames in mooie jurken met koffie, thee en lekker eten en niet veel later kwamen de eerste condors te voorschijn. Voor de genen die niet zo thuis in de vogelarij: een condor is een roofvogel met een spanwijdte van 3 meter en behoort tot de grootste vliegende vogels op aarde! De condors lieten zich niet opjutten en deden rustig aan, maar op een goed moment waren er 12 tegelijk in de lucht!
Na Arequipa doorgereisd naar Cusco. In eerste instantie moest Edwin daar draaien, maar dat feest werd gecanceld dus konden we het iets rustiger aan doen, wat heus niet erg was na een lange busrit en op een hoogte van bijn 3500 meter. Vanuit Cusco ben ik begonnen aan de Inka Jungle Trail, de trekking naar de verborgen stad Machu Picchu. dinsdag ochtend super vroeg vertrokken om de hele dag keihard downhill te fietsen. Dag 2 en 3 waren zware wandeldagen, vooral omdat ik al na een paar uur gigantische blaren had opgeopen. 8 tot 10 uur wandelen in de brandende zond, door de jungele, door de bergen, door water, en over een stuk van de oude inka messanger trail (een pad van honderden jaren oud). Maar het was het meer dan waard! De laatste dag was de klim naar Machu Picchu vanuit Aguas Calientes. ´s Ochtends om half 5 vertrokken om maar zo vroeg mogelijk aan te komen bij de poorten van de verborgen stad. Maar voordat je daar bent moeten er duizenden traptredenbeklommen worden, waarmee je in een uur tot anderhalf uur bijna 1000 meter stijgt. Totaal bezweet, maar wel op tijd aangekomen! Eindelijk binnen: Machu Picchu!! Wat was dat geweldig zeg!
Na de uitputtende klim, met de bus naar beneden gegaan om vervolgens de in vier dagen afgelegde route met de trein en taxibusje weer terug te reizen naar Cusco.

Nu ben ik weer in Huacachina, bij Edwin. Hij is druk bezig met het organiseren van een feest ter ere van Semana Santa (de heilige week voor pasen die nu bezig is). Hij doet de organisatie en moet draaien en heeft mij gevraagd foto´s te maken. Na het feest gaan we samen verder reizen door Peru en waarsachijnlijk naar Equador of Bolivia.
Jullie merken het wel; mijn leven is geweldig hier!
Foto´s komen later want daarvoor is de internet verbinding in de woestijn niet goed genoeg.
Nu ga ik gauw terug de woestijn in.


  • 19 April 2011 - 16:28

    Anne-Marlijn:

    In een woord GEWELDIG! Ik ben blij dat je een leuke reispartner hebt gevonden, al zou ik dat natuurlijk nog steeds liever willen zijn;) Ik verwacht nu natuurlijk wel een foto van die leuke Edwin van je;)

    x

  • 19 April 2011 - 17:12

    Ingrid:

    Fijn weer iets van je te horen Roos.
    Je verhalen worden steeds avontuurlijker.Ik kan me er iets van voorstellen,maar alleen omdat ik de Indiana Jones films ken.
    Geniet er maar heerlijk van, ik kijk uit naar de kleurrijke foto's die komen gaan.
    Kus,Ingrid

  • 19 April 2011 - 17:44

    Syl En Ant.:

    lieve roosie, net een lange tijd aan de telfoon gehangen. Wat is je leven mooi roos. En een echte werledreis moet ook een echte liefde hebben. Dus nu heb je het hele pakket. Geniet lieverdje geniet!!!! En bedenk goed: dit heb jij, echt alleen jij, helemaal alleen voor elkaar gebokst. En dat moet wel een heel goed gevoel geven. Kusylenantkus

  • 19 April 2011 - 17:47

    Nog Een Keer:

    oh ja, neem je voor ons "twee dames cappuchino" mee?

  • 19 April 2011 - 18:14

    Ess:

    AMAZINGGG
    enjoY! xx

  • 19 April 2011 - 20:32

    Marlot:

    hihieieieie!! wat heerlijk weer rooster!! geniet gauw weer verder! ik mail je morgen :)

  • 20 April 2011 - 05:03

    Jitze:

    Hey roos wat een geweldige ervaringen. Ik wordt stinkend jaloers van al dat moois wat je beschrijft. Het zijn mooie verhalen geniet en groet van jitze

  • 20 April 2011 - 16:57

    Bram:

    heej roos klinkt vet daar. Ik ben nu avond leiding geworden in cradam nu jij er niet bent :p Ze hadden iemand nodig die alles kon dus namen ze mij.

  • 20 April 2011 - 20:02

    Ome Willem:

    Roos,
    Wat leuk sat je nu samen reist. Zoals je het omschrijft en het beeld uit de (aardrijkskunde) boekjes komen wel overeen. Het lijkt me prachtig om dat te zien. Zo'n woestijn is inderdaad fasinerend. Ik ben benieuwd naar je foto's.
    Heel veel plezier in het mooie zuid Amerika!!!

  • 24 April 2011 - 14:12

    Nienke:

    Vandaag eindelijk lekker in de zon van je verhaal genoten! Top! Nu snel op zoek naar de foto's :-) x

  • 10 Mei 2011 - 16:18

    André:

    Hoi Roos,
    ik was eventjes offline, maar ik ben d'r weer en ik lees dat je nu echt aan het reizen bent geslagen hiervoor was het wel allemaal leuk en interessant maar nu ga je echt dingen zien en ontdekken waarvoor je bent weggegaan. dit is pas het echte ontdekken en. Mocht je nog in machu pichu geraken kijk naar de precies uitgehouwen stenen die ze opgestapeld hebben en bovenop staat meen een offerblok precies uitgehouwen in de bergen eromheem.
    Ook het watertoevoorsysteem is van een ongekend schoonheid,laats een dcu gezien over macu pichu.
    Nou roos geniet en ontdek.
    XXX André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huacachina

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

is weer thuis!

12 Juni 2011

aan alles komt een eind!

10 Mei 2011

Peru...

19 April 2011

Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin

30 Maart 2011

PC
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 123755

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: