Peru... - Reisverslag uit Ica, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu Peru... - Reisverslag uit Ica, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu

Peru...

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

10 Mei 2011 | Peru, Ica

daar zijn we weer. nog steeds doe ik verslag vanuit het mooie en fijne Peru! mijn reisschema is een beetje aangepast, met dank aan Edwin en de altijd meewerkende Vrije Universiteit van Amsterdam. ik hoef voorlopig nog niet terug te zijn in Amsterdam voor de master die ik per september ga starten dus ik kan aan deze kant van de wereld blijven tot 22 juni. lekker!! en dankzij mijn lieve, leuke, peruaanse novio, kan ik lekker in peru blijven! samen reizen we rond in peru, hangen we bij zijn papa en mama in huis, rijden op en neer naar Huacachina, en gaan we deze week naar Bolivia.
nu ik echt een beetje van het locale leven kan proeven, in het gezin, de buurt en vooral in de bussen waarmee we reizen (niet de grote mooie touristische bussen van cruz del sur met stewardess, eten, films en een schoon toilet), beginnen me de culturele verschillen, maar vooral de verschillen in normen en waarden op te vallen. bruin brood met pindakaas of borden vol rijst, aardappels, casave, kip voor de lunch, avondeten om 6 uur of om 10 uur, wel willen, maar eigenlijk niet mogen douchen als je ongesteld bent omdat je dan kanker kan krijgen, geen koude dranken drinken als je een beetje grieperig bent, thee/koffie holandesa; geen kilo´s suiker, vragen naar iets anders dan coca cola, pepsi cola, inka cola, kola real of kola ingles, eigenlijk niet zonder bh naar de wc kunnen lopen als je net uit bed komt, alleen de wereld over reizen... echt alleen??, zeggen dat je nog niet wilt trouwen en geen baby´s wilt omdat je pas 23 bent...

nouja, dat zijn een paar voorbeelden, maar dat maakt het er niet minder leuk om! ik geniet met volle teugen en wilde dat alleen maar even laten weten. ik heb een paar dagen geleden wat foto´s kunnen uploaden, maar sindsdien heeft de techniek me weer in de steek gelaten. wie weet hoe lang het gaat duren, dus geniet maar even van dit beetje!
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.214289668587876.66705.100000205336992&l=da5ed7a16c

  • 10 Mei 2011 - 21:14

    Danielle:

    Hoi Roos,

    Lijkt me heel bijzonder en fascinerend om even in een andere cultuur mee te draaien.
    Geniet ervan! En fijn dat je in september van start gaat!

    Liefs, Daan

  • 10 Mei 2011 - 22:45

    Nadja:

    Wooow Roos heftig!! hoe reageer je dan op die reacties enzo? Zou ik persoonlijk echt niet kunnen, super knap van je! en laad eens een leuke foto van Edwin op :-D! haha. Heel veel plezier en succes toegewenst. xxxx

  • 11 Mei 2011 - 07:10

    Tineke:

    lieve roos, we lezen met veel plezier je verslagjes! Geniet nog van de laatste periode (en van Edwin geloof ik :-)) bij ons gaat alles goed. Heel lief dat je nog sms-te voor Bent haar verjaardag. liefs van ons allemaal. pas goed op jezelf, tineke

  • 11 Mei 2011 - 07:11

    Syl En Ant:

    ja ja mensen...dit is wel onze dochter he!!!!!! Wat boffen wij dat we zo mooi mens hebben mogen maken/krijgen('t was wel best moeilijk haha)

  • 11 Mei 2011 - 07:41

    Willy :

    Lieve Rozeknop,
    Wij genieten van jouw genieten!
    Heel veel liefs voor jullie beiden (ja ja...)
    Dikke kus van Bram en Willy.

  • 11 Mei 2011 - 10:59

    Marlot:

    roosje! super chill van de VU, fijn dat je er langer kan blijven!! En superchill van edwin!! klinkt als een leuke manier van reizen zo samen :) en tja, die cultuur verschillen, best bijzonder om te ervaren lijkt me! Snap de vader van edwin alleen wel hoor, om zo zonder bh naar de wc te lopen is natuurlijk geen doen! ;) kus!

  • 13 Mei 2011 - 09:43

    Marjo:

    He lieverd,
    Wat heerlijk om weer wat van je te horen. Blijf maar lekker verliefd en doe Edwin maar vast de groeten van me.
    Groeten Marjo

  • 14 Mei 2011 - 11:34

    Tineke Kooiker:

    Haaaaaaa Roos!

    Wat super vet gaaaaaaf wat je allemaal al gezien en gedaan hebt:D!!!! Wat leuk dat je x weer krabbelt. Hier in Suriname gaat ook goed:D. TIjd vliegt echt voorbij! Ik zag dat jij 22 juni weer terug ging.. ga je net iets voor ons wij vliegen de 28ste juni terug... DAt begint dus al mooi op te schieten! Meid je het echt mega gave foto's:)!
    Lijkt me leuk om straks x in NL af te spreken.. ben heel erg benieuwd naar je verhalen en foto's live:D

    Heeel veel plezier nog! Enjoy!
    Tot horens
    xxxx Tineke van uit Suriname;)

  • 24 Mei 2011 - 07:48

    Imie Coesel:

    hoi Roos,

    Ik volg je hoor, leuk verslag, geniet nog lekker.
    Imie

  • 05 Juni 2011 - 14:24

    Annemiek:

    Oeps, ik ben in gebreke gebleven!
    Beetje laat hè, deze reactie, maar welgemeend. Wat leuk toch dat je zo geniet en wat een bijzondere reis is dit zo langzamerhand geworden. Je zult straks erg veel te vertellen hebben, denk ik. Kijk er naar uit hoor. Maar voor nu, nog even lekker genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ica

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

is weer thuis!

12 Juni 2011

aan alles komt een eind!

10 Mei 2011

Peru...

19 April 2011

Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin

30 Maart 2011

PC
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 123753

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: