aan alles komt een eind! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van roos brens - WaarBenJij.nu aan alles komt een eind! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van roos brens - WaarBenJij.nu

aan alles komt een eind!

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

12 Juni 2011 | Bolivia, La Paz

ja ja lieve mensen, aan alles komt toch echt een eind. zo ook aan mijn super vette lange reis door midden en zuid amerika. maar niet voordat we eindelijk een laatste tripje naar bolivia hebben gedaan! de afgelopen weken hebben we meermalen geprobeerd van peru naar bolivia te reizen, maar door ophef in de grensplaatsjes aan de peruaanse kant konden we peru niet uit en bolivia niet in. jammer dus! dan nog maar meer tijd door brengen in Ica, Huacachina en Lima en Paracas, Arequipa, Puno, Mollendo en meer.
om een beetje aan het lijf te werken ben ik maar wat gaan zwemmen in het kleine zwembad in Huacachina en heb ik de zandduin bij zonsondergang een paar keer bedwongen! in Lima hebben we inkopen gedaan voor de kleiding winkels van edwins zussen. dat wil zeggen, ik en edwin wachten met grote tassen en de dames rennen in de rondte, van winkel naar winkel voor de beste deals en de meest duur uitziende kleding. let wel, meest duur uitziend, in werkelijkheid gewoon veel nylon en chinese spijkerbroeken enzo.
toen de reis naar bolivia eerst niet lukte zijn we maar verder peru in gegaan en hebben we vooral veel in de bus gezeten.
na de verkiezingen in peru is het rustiger geworden aan de grens en hebben we het weer gewaagd naar bolivia af te reizen. en jahoor, 27 uur later sta je dan met je nederlandse pootjes in Copacabana (her name was copa, copa cabana, she was a showgirl... die ja!).
we hebben slechts een weekje hier dus alles moet een beetje snel. ik verwacht een dezer dagen naar de Salar de Uyuni te gaan. de grootste en hoogste zoutvlaktes ter wereld. ben super benieuwd en hoop een paar surrealistisch mooie foto´s te maken.

woensdag 22 juni vertrek is dan echt mijn laatste dag je hier aan deze kant van de wereld. ik vertrek vanuit lima om donderdag de 23ste weer aan te komen in amsterdam. vet jammer om edwini hier achter te moeten laten, maar heb toch ook wel zin om het leven in het fijne amsterdam weer op te pakken. lekker werken bij amsterdam en starten met een nieuwe studie, maar vooral weer gezellig met familie en vrienden zijn_!!

zoals ik al zei, aan alles komt een eind, dus tot heeel gauw!

voor foto´s

• 13 Juni 2011 - 08:07

Marlot:

jeeeej! roosje komt weer terug! :D
    geniet nog lekker in bolivia en van edwin! kus

• 13 Juni 2011 - 10:44

Danielle:

Hey roos, geniet van de laatste periode en kom weer heelhuids terug! liefs Daan

• 13 Juni 2011 - 14:37

Annemiek:

Ja, Roos, het eind van de reis is in zicht, wat gaat de tijd toch razendsnel! Ben erg benieuwd naar de verhalen. Gaan we Edwin 'n keer in levenden lijve zien? Kijk je dan toch weer een beetje uit naar het "gaat z'n gangetje leven" hier? Met een uitdagende studie? We gaan vast heel veel bijpraten. Tot de 23e. En ook groetjes van Ruud!

• 14 Juni 2011 - 14:40

Nienke:

Jeeeh bijna terug! Tot snel! geniet nog even en een goede terugreis! x nienke

• 14 Juni 2011 - 20:09

Syl En Ant:

ja Roosie, wat heb jij een geweldige tijd gehad. En onthoud het: dat heb je helemaal zelf gedaan!!! Top lieve roosie. Top!!!!

• 16 Juni 2011 - 15:45

Anne-Marlijn:

Ik kan niet meer wachten!! Gelukkig ben je bijna terug! tot volgende week schatje!!
    x

• 19 Juni 2011 - 21:16

Marjo:

Hey lieverd,
    Met gemengde gevoelens terug, maar een geweldige herinnering. Wij hopen je snel hier te zien.
    Veel liefs,
    Marjo

• 21 Juni 2011 - 08:14

Willy Leijnse:

Afscheid nemen = au lieve Rozeknop, maar wij gaan je met open armen ontvangen hoor!
    liefs van Bram en Willy.