Het is begonnen! - Reisverslag uit Lima, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Lima, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg roos

28 Juli 2012 | Peru, Lima

Hola allemaal,

Daar zijn we weer vanuit het verre Peru!
Na een lange reisdag, vanuit Amsterdam naar Houston, kwamen we net voor middennacht aan in Lima waar Edwin ons op het vliegveld al stond op te wachten. Meteen ons bedje in gedoken in het prachtige Hotel España, in hartje oud centrum van Lima.
Gister een een lange, vermoeiende dag door de stad geslenterd. We zagen het klooster van San Fransisco en de bijhorende catacombes met graven van duizende oude katholieke Peruanen. En het grote centrale plein met de kathedraal en het presidentieel paleis, waar elke dag de wacht gewisseld wordt onder begeleiding van een grote band met vrolijke muziek. Super veel politie en toeterende auto´s en taxi´s waar aan Anton, Syl, Kaj en Bram nog erg moeten wennen. ;) Aan het einde van de dag bezochten we het water park in Lima, een groot park met allemaal fonteinen in alle soorten en maten, met muziek en licht. erg mooi, maar omdat het behoorlijk was gaan waaien en ede zon inmiddels onder was het best wel fris en na het wachten voor een mooie show (die maar niet wilde beginnen) zijn we maar weer richting hotel gegaan. Eenmaal buiten het park bleek het super druk, spitsuur, en konden we geen taxi vinden die ons naar het centrum wilde brengen. na wat lopen en aanhouden vond Edwin een taxi die ons voor udbbele prijs wel wilde brengen... met zn allen! met zn allen in 1 taxi... dus met de chauffeur erbij zaten we met 7 man in ietwat aan de kleine kant 5 persoons auto... het was een lange rit, maar het is gelukt.
Vanmorgen in alle vroegte vertrokken Edwin, Kaj en Bram al richting Huacachina. Edwin moet morgen (28 juli) draaien daar op een feest ter ere van onafhankelijkheidsdag. Hij moest nog voorbereiden en de jongens wilde wel mee.
Wij gaan morgen, dubbele prijs en met de luxe bus. Hopelijk is het het daar al iets zonniger want hier in Lima is het bewolkt, maar wel een lekker temperatuurtje.

Vanavond tas inpakken en hopelijk morgen ochtend vroeg nog iets mee te kunnen pakken van de festiviteiten in de stad en dan hop de bus in richting Ica.

tot later!

• 28 Juli 2012 - 07:46

Willy Leijnse:

we gaan het verslag heerlijk volgen lieve roos (bram vanuit de luie stoel, been in het gips want verstapt!). héééééél veel plezier en geniet met volle teugen van elkaar en alles!!
    dikke kus van de brilly's.

• 28 Juli 2012 - 17:30

Marjo Appelboom:

Het klinkt alweer goed.
    Geef iedereen dikke zoen van ons en met jullie in peru en Noek in India slapen wij straks heerlijk in ons caravanbedje ergens in Frankrijk.
    xxx marjo

• 28 Juli 2012 - 21:41

Søs:

Heel veel plezier in Peru. Groetjes aan iedereen, liefs van ons allemaal

• 29 Juli 2012 - 13:14

MjaM:

Stoer om op zo een manier weer van je te horen, 'k ga weer lekker meelezen.
    Kus MjaM

• 29 Juli 2012 - 19:13

Voor Alle 6,:

Hoi lieve allemaal,

Wat een avontuur, en jullie zijn nog maar net begonnen....
    Geniet en laat alles maar lekker op je af komen!
    Liefs : gerda

• 30 Juli 2012 - 15:01

Lieve Allemaal,:

Ik was al weer een beetje vergeten hoe leuk of je schrijft Roos;ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal.
    Geniet van het land, de reis ,het avontuur, en van elkaar.
    Liefs,
    Ingrid.

• 31 Juli 2012 - 09:24

Ruud En Annemiek:

Ha Roos en allemaal in Peru. Tijdens onze en jullie reis is deze site geüpdate! Makkelijker om foto's toe te voegen! Maar....verhalen zijn ook erg leuk! Wij net terug uit USA, en jullie nog lekker aan t genieten. Wat een andere wereld. Liefs, R. en A.

• 16 Augustus 2012 - 00:34

Francien Paalhaar:

Beste wereldreiziger,

Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
    Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met jannekepaalhaar@hotmail.com of patrick.hoekstra@mooiopreis.nl . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!