Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu

Cusco

Blijf op de hoogte en volg roos

13 Augustus 2012 | Peru, Cusco

We hebben er al heel wat op zitten en de tijd vliegt! Na Arequipa zijn we naar Chivay vertrokken. Chivay ligt in het Colca gebied en vanuit daar zijn Edwin, Kaj, Bram en ik 's ochtends in alle vroegte en vooral ontzettende kou naar de canyon gegaan om condors te spotten. Daar aangekomen bleek alles sneller gegaan te zijn dan we dachten dus zaten we een uurtje of 2 in de kou en snijdende wind te wachten tot de condors zich langzaam aan lieten zien. Toen het zonnetje er bij kwam en de vrouwen met het eten, werd het allemaal een stuk aangenamer en hebben we toch kunnen genieten van het uitzicht in de canyon en de condors die steeds hoger kwamen vliegen. De foto's van de terugrit zijn sprekend genoeg denk ik dus bekijk die maar even ;). Na de Condors met z'n allen in warm water bronnen gepoedeld, heerlijk warm op een mooie plek in de bergen. Super chill.

Na Chivay zijn we weer terug gegaan naar Arequipa om van daar uit een bus te pakken naar Puno. Om aan de tickets te komen hebben Edwin en Bram een halve nacht en vroege ochtend op het station door gebracht, maar het resultaat mocht er dan ook zijn.
De rit naar Puno (gelegen aan het grote meer tussen Peru en Bolivia, bijna aan de grens dus) is waanzinnig mooi. Een lange rit over de uitgestrekte hoogvlaktes, met mooie meren, lama's, alpaca's en vicunas langs de wegen. En daarbij haal je rustig een hoogte van 4000 meter boven zee niveau, wat overigens sowieso niet moeilijk is als je je per bus verplaatst door peru.
Zoals gezegd ligt Puno aan het meer op de grens, Titicaca. Het hoogste, grootste, zoetwater meer ter wereld, gelegen op zo'n 3500 meter. Op dit meer hebben we de drijvende eilanden van de Uros stam bezocht. Een super kleurrijk volkje wat leeft op en van het water (en natuurlijk het toerisme). Puno zelf is niet zo erg mooi, dus na nog wat geluierd te hebben aan de pier, zijn we weer de bus in gesprongen, om onze reis te vervolgen naar Cusco, stad der Inca's!

De busrit naar Cusco ging snel en we waren dan ook al om 04:30 op het station. We hebben gewacht tot het licht werd en zijn toen gekomen in het mooiste en leukste hotel van Cusco: Resbolosa. t Is een kleine klim, maar dan heb je een super mooi uitzicht over de stad vanaf het terras (en vanuit mijn kamer).
De mannen gaan graag uit, dus die moesten gister ernstig uitslapen. Ant, Syl en ik hebben ons gewaagd aan de klim naar het witte jezus beeld op de top van een van de bergen waardoor de stad wordt omringd. En we hebben het gehaald! Jezus gezien en een waanzinnige kijk op de stad.

Nu zijn we ons aan het klaar maken voor het laatste grote avontuur: de tocht naar Machu Picchu! jullie zullen horen wat dat ons weer gaat brengen.

hasta luego!

en foto's zijn hier te vinden: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.507815905901916.133379.100000205336992&type=1&l=99d44c0acb

• 13 Augustus 2012 - 18:11

Annemiek:

Ha Roos en allemaal,
    Tjonge, wat gaaf allemaal zeg. Maar, je moet er wel wat voor over hebben! Ach,ja, je bent jong en je wilt/kunt wat, toch! Vooral die Condors, Ruud jaloers natuurlijk!
    Geen last van de ijle lucht? Hier alles oké, mooi weer, dus ritje met de Corvair!
    Tot later.
    x Annemiek.

• 13 Augustus 2012 - 20:57

Willy Leijnse:

O, wat beleven en zien jullie veel! Zo 'n andere wereld en die kleuren!
    Overweldigend lijkt me zo!
    Nog heel veel mooie momenten met elkaar lieve Rozeknop en groet ieder hartelijk.
    Kan Syl het goed aan!
    Kus van de Brilly's.

• 14 Augustus 2012 - 00:16

Ome Willem:

Hallo Brensen!!!!
    Wat een bel;evenissen in het zuiden van Amerika!!! Geniet ervan. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
    Doe m'n zus de groeten

• 15 Augustus 2012 - 23:56

Francien Paalhaar:

Beste wereldreiziger,

Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
    Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met jannekepaalhaar@hotmail.com of patrick.hoekstra@mooiopreis.nl . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!