Laatste beetje! - Reisverslag uit Cusco, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu Laatste beetje! - Reisverslag uit Cusco, Peru van roos brens - WaarBenJij.nu

Laatste beetje!

Blijf op de hoogte en volg roos

24 Augustus 2012 | Peru, Cusco

Zo papa, mama, kaj en bram zijn inmiddels weer thuis en ik en edwin doen het (iets te) rustig aan in Ica, bij edwin thuis.
Het was een super toffe trip so far!

Vanuit Cusco zijn we dus begonnen aan de trip naar Machu Picchu. We zijn per minivans via Santa Maria naar Santa Theresa gereden, door mooie landschappen, met huilende baby's, door de wolken, op 4500 meter hoogte, langs huiveringwekkende afgronden.... De volgende ochtend in alle vroegte vanuit Santa Teresa met z'n zessen in een taxi naar hydroelectryca, vanwaar onze echt wandeling begon. Helemaal langs het treinspoor van "Perurail" zijn we door de rand van de jungle, langs mooie standjes, over de rivier naar Aguas Calientes gelopen. Dit is het laatste stadje voor je Machu Picchu bereikt.
Om lekker op tijd bij de poorten van de "verborgen stad" te komen, vertrokken we om half 5 vanuit het hotel om het laatste stuk omhoog te klimmen, zo'n 500 meter stijgen, voor zonsopkomst, in de klamme warmte... pittig! maar we hebben het allemaal gehaald en super op tijd! De ruïnes van Machu Picchu zijn fantastisch mooi en edwin kon er veel over vertellen. Ik had het natuurlijk al een keer gezien, maar net als iedereen keek ik m'n ogen uit.
Na de heftige trip omhoog, zijn we met de bus omlaag gegaan en hebben we lekker geluncht, super aan toe! Na de lunch met de trien de weg door de jungle terug en hup weer in de minivan terug naar Cusco... Helaas was deze bus iets minder comfortabel, lees zwaar kut, en was vooral ook de chauffeur niet de leukste. Maar na een 6 uur durende rit (niet 5 zoals de chauffeur beloofde) waren we weer terug! Na een late night burger zijn we allemaal als een blok in slaap gevallen.

Nog wat rustige dagen in Cusco gehad en toen zijn papa en mama naar Lima terug gevlogen, anderhalf uur in een vliegtuigje, met waanzinnig uitzicht over het Andes gebergte. Diezelfde dag begonnen wij aan onze busrit terug naar Lima, 20 uur, best koud 's nachts en kneiterharde actiefilms in het spaans! oei.... Naja ook wij zijn heelhuids aangekomen. De laatste dagen zaten we in een hotel in Miraflores, een rijke, moderne wijk van Lima.

Nu dus weer in Ica, een beetje hangen. Morgen of overmorgen weer op pad, naar het Noorden of een stadje in de bergen waar de oma van edwin vandaan komt. we shall see!

voor nog meer foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.507815905901916.133379.100000205336992&type=3&l=99d44c0acb

• 24 Augustus 2012 - 15:26

Syl:

En het was fantastisch om zo', reis te mogen maken met onze fantastische kinderen. We boffen!