High speed opdrachten en rustig aan een meer - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu High speed opdrachten en rustig aan een meer - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu

High speed opdrachten en rustig aan een meer

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

12 September 2009 | Noorwegen, Oslo

de afgelopen weken is het uitzonderlijk mooi weer hier in oslo! het is toch wel een aantal graden kouder dan in nederland en we hebben ook al wel heel wat regen gezien,maar we geniten nu toch al een zeker vijf dagen achtereen van een heerlijk zonnetje bij 18 graden! wij hebben niets te klagen hoor!!

op school gaat het goed. ze zijn hier erg van de snelle opdrachten!! alles moet binnen een week af zijn. vorige week hadden we zelfs een "innovation camp"; we moesten een product/service/concept bedenken om de inclusie van HIV patienten te bevorderen. heel erg leuk, maar een minpuntje, dit moest binnen 8 uur af zijn!! mensen, wat een klus! op zich, het bedenken van zo'n concept is nog te doen, maar ook een heel businessplan met geld enzo! nou we hebben het gehaald en zelf drie van de nederlandse studenten stonden in de finale. Nikita (uit broek) heeft zelfs gewonnen met haar groep! echt super leuk dus.
niet alleen de opdrachten moeten snel, ze verwachten ook dat we onderandere een boek van 730 bladzijden uitlezen in 9 weken!! ik doe m'n best zal ik maar zeggen.

twee weken geleden vroeg de mevrouw van de international office van de hoge school (deze mensen regelen alles mbt studeren in het buitenland), of wij op de buitenland markt voor de noorse studenten nederland wilde vertegen woordigen. enthousiast als wij nederlanders zijn, hebben we ons in grote getalen op gegeven. we werden zelfs uitgenodigd op de nederlandse ambasade!! we hebben daar kennis gemaakt en gelunchd en kregen allemaal vlaggetjes, pennen, boekjes voor de markt! het was erg leuk!
afgelopen woensdag was de markt. het was niet erg druk, maar wel heel gezellig!

in de tijd dat we niet met school bezig zijn hebben we genoeg te doen. er zijn voldoende gezellige avonden (samen eten, voetbal kijken, film kijken) en leuke feestjes. ook overdag zijn we in de weekenden erg druk. er zijn een aantal mooie meren hier in oslo, dus daar zijn wij te vinden. vorige week hebben we heerlijk gewandeld en toen we aankwamen bij het meer, na in bomen geklommen te hebben, over boomstammen over het water gelopen te hebben en slootje gesprongen te hebben, konden we van het mooie uitzicht en de zon genieten! we hebben lekker gezeten en gevoetbald. er is ook een slang gevonden, die kwam aangezommen. Andrew (een van de fysio's) vond het nodig om deze ook op te pakken! het was niet een hele grote, maar ik heb me op veilige afstand gehouden. na enige navraag bleek het een behoorlijk giftige slang te zijn!! als hij gebeten was had hij zo vier dagen in het zieknhuis kunnen liggen, en met een beetje pech kun je er zelfs aan overlijden! gisteren zijn we na school naar een ander meer gegaan en zijn we lekker gaan bbq'en. alles mee en gaan maar! het was erg gezellig, lekker gegeten en een vuurtje gestookt.

ik heb trwouwens ook Noorse les! ik merk al weer dat mijn talenknobbel toch niet groot is, maar we hebben wel lol..vooral om de leraar! haha wat een figuur is dat. naja we gaan zien hoe ver we komen!

ik ben nog steeds erg blij met mijn fiets! het is zwaar fietsen hier, m.n. als ik naar huis wil, want ik woon boven aan een berg! dus als ik vanhuis weg ga, naar school of naar de stad, ben ik lekker snel, maar de terugweg duurt toch altijd 5-10 minuten langer haha! ik ben ook deze week begonnen met zwemmen, om toch nog een beetje iets aan sport te doen. ik ben benieuwd hoelang ik het ga vol houden, want zo goed ben ik niet!! maar het is wel erg lekker om weer ff te bewegen.
met werk vinden gaat het niet zo goed, nog 0 reacties!! ik begin de moed een beetje te verliezen, ook omdat er nog maar 2 maanden over zijn...het jammer, maar ik moet de komende periode maar goed op het geld letten! alles is hier gewoon erg duur, voor bijvoorbeeld 2 stukjes kipfilet betaal je ongeveer 8 tot 10 euro! ik km terug als vegetarier hoor !!

nou dat was wle weer mijn update hoor. allemaal bedankt voor de leuke reacties, kaarten en het boek (wim en sos). leuk om te zien dat jullie aan me denken!
tot snel

er staan foto's op: picasaweb.google.nl/roos.brens

deze site zal ik voortaan gebruiken!!!

  • 12 September 2009 - 12:33

    Syl En Ant:

    het is top om te lezen hoe leuk de groep is. We zijn heel erg benieuwd naar Oslo. De 25ste komen we je opzoeken en hopen ook je nieuwe vrienden te ontmoeten.

  • 13 September 2009 - 14:13

    Anne-Marlijn:

    Ha lieve Rosie!

    Het klinkt allemaal zoo leuk!! Echt tof! Wel erg snel allemaal die opdrachten, maar wel lekker veel afwisseling! Mijn stage is leuK! Echt een leuke school, voel me er erg welkom!

    veel liefs vanuit NL,

    mis je Oeganda een beetje? Ik wel namelijk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noorwegen, Oslo

Recente Reisverslagen:

02 November 2009

Bijna thuis,,,

10 Oktober 2009

Crash in de bergen tussen Bergen en Oslo

21 September 2009

Salsa night

12 September 2009

High speed opdrachten en rustig aan een meer

29 Augustus 2009

Fiets!
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 123742

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: