Salsa night - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu Salsa night - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu

Salsa night

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

21 September 2009 | Noorwegen, Oslo

zo, weer een berichtje uit oslo. ik dacht van te voren, dit ga ik nooit volhouden, zo'n blog.... maar het lukt me toch aardig.
we hebben weer veel meegemaakt hoor! ik zit hier niet stil.

met school gaan we nog steeds lekker! de opdrachten moeten nog steeds snel afgemaakt worden, maar de voorlaatste opdracht was wel erg leuk; maak een digital story (kort filmpje) over een omgevingsgerelateerd gezondheidsprobleem. wij hebben gekozen oor eetgewoontes van jongeren. we zijn de straat op gegaan en hebben tieners geinterviewd over hun eetgedrag op school. natuurlijk deden mijn groepsgenoten dit in het noors, ik stond er een beetje voor spek en bonen bij... met deze quotes en foto's hebben we een filmpje gemaakt. het was erg leuk om te doen, maar om het werkelijke filmpje te maken hadden we slechts 1 dag! alles leuk en aardig, maar dat lukt natuurlijk nooit, zeker niet met mijn perfectionistische trekken!! ik had mijn groepje belooft het filmpje's avonds af te maken en te publiceren op het intranet van de school. de volgende ochtend wilde ik de laatste dingen monteren, toen...jah je raadt het al... het programma er mee ophield en mijn filmpje niets meer deed! SH*T!! ik al de wiedeweerga aankleden en naar school om iemand te vinden die mij kon helpen. na heel veel gepruts en geprobeer heeft een aardige jongen mij weer op weg geholpen, wat was ik blij zeg. ik was veel te laat met het publiceren, zelfs tijdens de presentaties van andere filmpjes was ik nog bezig... maar goed we hadden het af op het moment van presenteren. eind goed al goed, maar nee hoor het wordt nog leuker! toen we het wilde afspelen voor de hele groep besloot de computer het filmpje in slowmotion af te spelen waardoor de muziek (eat it, parodie op beat it van MJ) en onze stemmen vermakelijk vervormd raakte! het was lachen gieren brullen, maar de boodschap was natuurlijk niet echt overgekomen... uiteindelijk is het ons gelukt alsnog het filmpje goed te presenteren. en ik heb al het werk niet voor niets gedaan, want ik kreeg grote complimenten van een docent van de media opleiding, die ook even was komen kijken!! daar moet je het dan maar voor doen haha.

verder natuurlijk weer de nodige feestjes en avondjes uit gehad. maar de jongens uit sant hanshaugen (een ander studenten huis), joris en lotar, hadden een tv op de kop getikt bij leger des heils, dus daar hebben we ook al wat avonden doorgebracht om lekker filmpjes te kijken.
ook was er een cultuurnacht, denk aan de museumnacht in amsterdam. alle musea en theaters waren 's nachts open en waren gratis toegankelijk. wij kwamen er achter dat de film zomer hitte (naar het boek van Jan Wolkers) draaide, dus daar zijn we met de hele club heen geweest! lachen!

vanavond was er een salsa cursus georganiseerd voor de internationale studenten. fanatiek als we zijn, hebben we druk gesalsaad vanavond. het was erg leuk! wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

aan het einde van de week komen papa en mama naar oslo. verheug! ze komen eens even kijken hoe het hier gaat en waar ik me nu zo vermaak. we gaan er vast een leuk weekend van maken.

ik schrijf snel weer wat!
xx

ps daan en nienk, bedankt voor jullie kadootje! als je het zo leest denk je dat ik helemaal geen tijd heb voor wat knutslen, maar dit moet lukken hoor.

ohja vergeet niet te kijken naar mijn foto's he?! www.picasaweb.google.nl/roosbrens

en ik heb sinds kort ook facebook...
see you

  • 22 September 2009 - 07:15

    Syl En Anton:

    Jezus Rooske het klinkt allemaal zo leuk!!! Kom je nog wel terug??? Ja om af te studeren...Lieverdje doe wat je hart je ingeeft. Je bent een prachtige dochter of je nou in Afrika, Noorwegen, of Nederland woont. Wij komen je wel opzoeken hoor. Kus

  • 22 September 2009 - 09:28

    Marlot:

    Tulpje, ik ben zo trots op je :P
    k Ga nu je foto's kijken, en hoop dat ik einde oktober een beetje met je mee kan genieten :)
    kusje

  • 22 September 2009 - 12:00

    Daantje:

    hoi roos,

    wat een verhalen weer...klinkt super leuk! enne dat knutselen kan je ook bewaren voor als je weer in het saaie NL bent haha. houd ons op de hoogte, dikke kus

  • 22 September 2009 - 12:47

    Tatia:

    Ha die Roos,
    Raisa riep wel steeds met Roos is alles goed hoor. Of ze heeft het leuk en dat soort vage kreten, maar ik had geen idee waar ze de informatie vandaan had. Nu heeft ze dus iets doorgemaild en kan ik opeens bij je verslagen. Heel leuk om te lezen.Is Nikita ,Nikita zadelhof? Hoe moeilijk is Noors. Lijkt het niet op Nederlands net als Deens?
    Nou veel plezier nog en succes met al die opdrachten.
    groetjes Tatia
    Ik ga nu proberen je foto's te bekijken. Wie weet lukt dat ook nog.

  • 23 September 2009 - 19:01

    Stella Jurgens:

    toch jammer dat je geen salsavoorstelling wilde geven vanavond hoor ;)

  • 29 September 2009 - 19:50

    Marjo:

    He, he eindelijk eens al je verslagen gelezen. leuk joh. Als ik dat zo lees kan ik me wel voorstellen dat je het te gek vindt. Ik ga nu nog je foto's bekijken en Sylv bellen hoe ze het vond in Oslo. xxx Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noorwegen, Oslo

Recente Reisverslagen:

02 November 2009

Bijna thuis,,,

10 Oktober 2009

Crash in de bergen tussen Bergen en Oslo

21 September 2009

Salsa night

12 September 2009

High speed opdrachten en rustig aan een meer

29 Augustus 2009

Fiets!
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 123748

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: