Bijna thuis,,, - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu Bijna thuis,,, - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu

Bijna thuis,,,

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

02 November 2009 | Noorwegen, Oslo

dit is m dan hoor... voorlopig mijn laatste reisverslag op deze site.

de laatste week in Oslo is nu echt begonnen! nog één presentatie en een mondeling examen en dan is het klaar in Oslo. ha det bra Oslo!
mijn vorige examen heb ik gehaald, al ging het niet heel goed. het was ook een mondeling examen en moest een verhaal houden in het engels en antwoord geven op vragen. helaas liet mijn geweldige engelse kennis mij in de steek waardoor ik niet het verhaal heb kunnen houden wat ik wlde, maar gelukkig was het goed genoeg voor een voldoende. he komende examen zal makkelijker zijn, want dat gaat over je eigen beroep, en over ergotherapie kan ik genoeg vertellen. nu, de laatste drie weken, zitten we met alleen de internationale studenten in een groep. dat betekend dat de groep geslonken is van ongeveer 200 studenten naar 14! naast de 10 nederlandse studenten zitten er vier afrikaanse mannen in de groep, uit Ghana, Eritrea, Ethiopie en Kenia. deze jongens zijn geen studenten van paramedische opleidingen. we hebben onder andere een 'teacher', 'social worker' en een 'health policy maker'. erg interessant om hun visie op de casussen te horen.

omdat de tijd begint te dringen hebben nikita en ik van de week nog maar even de tourist uitgehangen en zijn nog even naar wat musea geweest. zo ook het nobel vredenscentrum, het centrum waarvandaan de nobelprijs voor de vrede wordt overhandigdigd. dit jaar natuurlijk helemaal in het teken van Obama. het maakt echt niet uit waar je bent Nederland, Uganda of Noorwegen, iedereen is gek van Obama. wat doet die mand toch met mensen? ook hebben we met de mannen joris en lotar nog gewandeld om een van de vele meren hier in de stad. het was weer prachtig!! als er nog tijd is wil ik deze week nog wel zo'n meer rondlopen. de aanblik van zo'n meer is voor mij typisch noorwegen! een geweldig beeld.

we hebben natuurlijk ook weer de nodige feestjes en uitstapjes gehad, ik noem een 'crazydutchparty' (verjaardagsfeest van joris en esther) en een halloween feest, maar ook weer gezellige avondjes in de kerk en in de bar van school. afgelopen week had de koreaanse dominee van de methodisten kerk hier in oslo (de kerk waar we om de week gaan eten) alle nederlandse studenten uitgenodigd voor een speciaal 'dutch army diner', een gratis koreaans diner en een verhaal over de nederlandse soldaten in de koreaanse oorlog. het was erg gezellig en ik heb weer wat geleerd over de koreaanse oorlog en de rol van nederlandse soldaten. het was vooral mooi om te zien hoe blij deze man was met onze aanwezigheid en hoe ontroerd hij raakte bij het vertellen van zijn verhaal over de oorlog.
ook hebben we de jazz avonden in club Bla (met een rondje op de a) ontdenkt. natuurlijk veel te laat dus we zijn pas twee keer geweest, maar het is waanzinnig! een grote bij elkaar geraapte band die de hele avond jazz speelt, met af en toe een rock'n roll tintje en af en toe iets exotisch, heerlijk!

de komende week afscheid nemen van alle mensen die we hier hebben leren kennen, contacten uitwisselen en afspraken maken voor reunies en bezoekjes in binnen en buitenland. en dan vertrekken wij, nikita en ik, dinsdag met alle tassen en koffers naar stockholm. nog even 3 dagen in de zweden genieten van de lagere prijzen, lees: 3 dagen winkelen!!! we hebben er zin in!
vanaf donderdag 12 november begeven we ons weer binnen de landsgrensen van on eigen kleine kikkerlandje! ook wel weer eens lekker. ik ben benieuwd wat ik daar allemaal weer ga beleven na 5 weken Uganda en 3 maanden Noorwegen. ik keer in iedergeval terug met 1001 mooie herinneringen en veel nieuwe vrienden. top ervaring!

foto's staan weer op picasaweb.google.nl/roos.brens

tot volgende week allemaal!
dikke kus

  • 03 November 2009 - 07:34

    Syl En Anton:

    lieve Roos,
    Het is fijn om je straks weer letterlijk om ons heen te hebben. Maar deze maanden zijn een stukje van je leven met een gouden randje. Je bent een mooi mens!

  • 03 November 2009 - 09:26

    Bram En Willy:

    Lieve Rozeknop, Dank voor al je mooie verhalen, we voelden alle belevenissen en emoties mee! Geniet nog even en sudder thuis nog lang na!
    Goede thuisreis, dikke kus en tot ziens!

  • 03 November 2009 - 15:13

    Anne-Marlijn:

    Ha lieve schat!
    Ik heb zin om je weer te zien.. Raar hoor eerst 5 weken elke dag met je doorbrengen en dan gewoon 3 maanden niet.. We moeten maar snel afspreken als je weer met beide benen in NL bent! En dan gaan we Dawn mailen!! Heel veel plezier in Stockholm!!(ik dacht dat t daar ook duur was;))

    En goede reis terug!!
    Liefs AM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noorwegen, Oslo

Recente Reisverslagen:

02 November 2009

Bijna thuis,,,

10 Oktober 2009

Crash in de bergen tussen Bergen en Oslo

21 September 2009

Salsa night

12 September 2009

High speed opdrachten en rustig aan een meer

29 Augustus 2009

Fiets!
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 123773

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: