Fiets! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu Fiets! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu

Fiets!

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

29 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

we hebben een fiets!
vanaf vandaag zijn er in oslo elk weekend allerlei vlooienmarkten (loppemarked), hier wordt echt vanalles verkocht. vanmorgen vroeg vertrokken nikita, stella en ik met een programma van vijf markten. allemaal precies ingepland van afstand tot openingstijden...de eerste markt, een heel eind weg, op een mooie plek in oslo, maar geen fietsen... de tweede markt dan, meer in het centrum, maar nog steeds geen fietsen. onze hoop begon toch wel te verdwijnen. het waren allemaal zulke kleine marktjes. derde markt, vlak bij nikita haar kamer in een leuke buurt van oslo. veel leuke spullen, kleding en lekkere wafels, maar weer geen fietsen! op naar de volgende (een na laatste) markt. een grote markt op een school terrein. er was al een flinke toestroom vanuit de verschillende richtingen dus dat was wel meer belovend. en ja hoor...we liepen het plein op zo tegen de fietsen aan. maar wat voor'n fietsen; alle banden plat, dichte sloten zonder sleutels (gestolen?!), maar wel maar 100 of 200 kronen (12 tot 25 euro). we besloten om de drie beste toch maar te kopen. twee kostten er 200 en een was er 100. wij wilde graag onderhandelen over de prijs, gezien de staat van de fietsen, maar dat was niet nodig. we kregen alle drie de fiesten samen voor 300 kronen! dat was een mooie slag dus...maarjah wat nu, platte banden en allemaal op slot. onderweg hadden we een fietsenwinkel gezien, misschien konden ze ons daar wel verder helpen. dus wij, stoer en sterk als we zijn, tilden de fietsen op en liepen 'even' naar de winkel... dat bleek toch wel wat langer dan we dachten, maar goed we hebben het gehaald. en dan te bedenken dat ik heel fanatiek mijn nieuwe schoenen met 10 cm hak aan had!! dat was een leuke foto.
bij die winkel stuurde ze ons naar hun workshop een paar meter verder op, maar die hadden het vandaag erg druk, was de boodschap.
wij kwamen aan bij de workshop en troffen daar twee leuke jonge kerels die zich wel wilde opofferen voor drie van die leuke dames! ze hebben de banden opgepomt (allemaal nog goed, wonder boven wonder!) en alle sloten los geknipt en geslepen. en dan nog het allerleukste; we kregen het als noors welkomskadootje en hoefde niet te betalen! we hebben ze wel een flinke fooi gegeven toen we de sloten (lees slotjes) kochten en we mailen ze de foto's.
om 3 uur stapte we op de fiets en reden we terug richting centrum.
we hebben een FIETS!

voor foto's (let op nieuwe site!): www.picturetrail.com/roosbrens

• 30 Augustus 2009 - 07:15

Syl En Anton:

Jeetje wat wonen er toch aardige mensen op deze aardbol. En jij Rooske loopt steeds tegen ze aan!!! Ja mooie mensen ontmoeten ook vaak mooie mensen. Kus van uit Broek

• 30 Augustus 2009 - 15:18

Nienke:

Wat een super leuk verhaal! En leuke foto's ook! :-)

• 08 September 2009 - 09:19

Opa En Oma:

lieverd wat een leuk fietsenverhaal.het is wel een heel avontuur.
    En in de kerk eten, er schijnen in amsterdam kerken te zijn die dat ook doen. Je ziet ik heb informatie ingewonnen.Lieverd alle goeds en groeten van oma.