gesetteld - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu gesetteld - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van roos brens - WaarBenJij.nu

gesetteld

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

21 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

het eerste weekje is alweer voorbij...de tijd gaat snel.
ik zit nu in mijn eigen kamertje, een heerlijke plek met een badkamer en keuken die ik deel met een noors meisje. heb al mijn spullen er in gezet en ben van de week nog even lang Ikea geweest (jah die hebben ze hier ook haha). volgende week gaan we een fiets regelen en hopelijk kan ik dit weekend beginnen met werk zoeken. ook kijk ik nog uit naar een geschikte, lees: goedkope, vorm van sporten.
de stad is erg leuk. mooie gebouwen, veel bezienswaardigheden en leuke terrasjes, allemaal omringd door heuvels en bergen... maar vooral heel veel winkels! een aangezien ik toch dol ben op shoppen zit ik hier helemaal goed met ik weet niet hoeveel winkelcentra die elke dag tot 11 uur (!) open zijn! dit is dus wel een stad voor mij.

deze week ook al flink aan de bak geweest op school. geen rustige introductie, nee meteen vol in de opdrachten, hele dikke boeken en ontelbaar veel artikelen. het is een hele omschakeling, maar wel weer erg lekker om met school bezig te zijn. de course die ik volg International Public Health, heeft veel ineteressante onderwerpen, bijvoorbeeld epidimiologie, health promotion en ethiek en dat allemaal in een internationaal perspectief. ik hoop dat ik de komende 11 weken veel ga leren, maar dat zal haast wel. leuk om te weten: de hogeschool van oslo is gevestigd in een oude bierbrouwerij!

opvallend detail, nou ja het is zo aanwezig dat het geen detail meer te noemen is.... MEXICAANSE GRIEP!! daar zijn ze hier toch mee bezig joh. overal op openbare gelegenheden zoals terasjes en kantines, maar ook zelfs in de computer ruimtes op school, staan pilaren met desinfecterende doekjes. ook hangen er overal posters met de voorzorgsmaatregelen. er zijn zelfs groepsactiviteiten op school gecanceled om het risico op besmetting zo klein mogelijk te houden... om gek van te worden...

zoals jullie me kennen: foto's zijn te vinden op www.picturetrail.com/klaproosje

groetjes!

  • 22 Augustus 2009 - 09:37

    Anton En Styl:

    Top dat je zo´n goed plekkie hebt. Wij komen over een aantal weken zelf maar eens kijken...Zoenen vanaf de ark

  • 22 Augustus 2009 - 10:11

    Bram En Willy:

    Ha lieve Rozeknop,we schakelen over van Uganda naar Oslo en volgen weer met plezier je belevenissen . Geniet met volle teugen! dikke kus van ons.

  • 23 Augustus 2009 - 12:00

    Oma En Opa:

    We hebben je verslag van de eerste twee weken ontvangen. We zeggen tegen elkaar we hebben een geleerde kleindochter. Hier is alles goed. We henben nu laminaat in de huiskamer.Groetjes en dikke zoenen. Oma

  • 23 Augustus 2009 - 17:55

    Stella:

    heeej! al weer een beetje beter?
    ik heb je weblog gevonden (joh..)
    nikita en ik zijn naar huk geweest vandaag, moor daar!
    ik jat ff je foto van ons drieen! misschien tot morgen!

  • 25 Augustus 2009 - 12:45

    Ellen:

    Ik hoor al dat Oslo erg goed bevalt en ik kan dat zeker bevestigen!!
    Ik ben er zelf 7 augustus teruggekomen van Oslo, waar mijn tante ook woont. En ik zou zeggen ga maar heerlijk shoppen, zkr bij de BikBok, want dat heb je in Nederland niet. Dus extra orginele kleding. En bekijk ook maar eens hoe netjes de H&M er daar uit ziet.
    Ga maar een keer met de T-bane bij Majorsteuen eruit en dan met de winkelstraat omlaag lopen, rustige straat met veel leuke winkels.

    Ik weet niet of je al veel dingen heb bekeken in Oslo, maar ik zou je de volgende dingen aan kunnen raden: het Vigelandpark (groot park met allemaal beelden van blote mensen), het nieuwe Operagebouw (als je van mooie architecuur houdt), het Radhus (van buiten zeer lelijk, maar van binnen erg mooi, gewoon ff binnenlopen en daarna heerlijk aan het water van de zon genieten!)
    En als je een keer veel tijd hebt is er op 60km (voor de Noren klein stukje, voor ons als aardig ver ;)..)Hadeland Glaswerk. Hier kan je prachtige handgemaakte vazen, theelichtjes, kerstspullen enz. kopen. Ik ben er zelf van de zomer geweest en ik vond het prachtig en zou alles wel willen kopen als ik geld had.

    Heel veel plezier in de prachtige (schone) stad Oslo!!
    Groetjes Ellen

  • 25 Augustus 2009 - 19:46

    Nienke:

    Hoi Roos,

    Mooie, leuke foto's. Je kamer is klein of niet? Het ziet er allemaal wel netjes en opgeruimd uit hihi :)(geen echt studenten huis bedoel ik dan)
    Volgende keer een langer bericht van mij. Bijna stage....waaah zenuwen!

    Nogmaals heel veel succes!

    X nienk

  • 26 Augustus 2009 - 12:14

    Marlot:

    Hi bloempje van de zon,
    Vet allemaal man! Typisch jij, je zit er net, en je bent nu al niet te stuiten! Vette foto's! Als ik meer weet over school laat ik je weten wanneer ik evt kom crashen!
    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noorwegen, Oslo

Recente Reisverslagen:

02 November 2009

Bijna thuis,,,

10 Oktober 2009

Crash in de bergen tussen Bergen en Oslo

21 September 2009

Salsa night

12 September 2009

High speed opdrachten en rustig aan een meer

29 Augustus 2009

Fiets!
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 123779

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: