Fietsen, strand, kiten, varen en de carnavalswagen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van roos brens - WaarBenJij.nu Fietsen, strand, kiten, varen en de carnavalswagen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van roos brens - WaarBenJij.nu

Fietsen, strand, kiten, varen en de carnavalswagen

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

21 Februari 2011 | Aruba, Oranjestad

Een week is weer voorbij, een heerlijke week op het altijd blije Aruba!Een weekje van thuiskomen bij de leukste familie van Nederland en Aruba, met een eigen plekje, heerlijk eten, oude bekende en veel gezelligheid.
Anders dan andere jaren heb ik veel gefietst naar het strand en de stad, wat een behoorlijke opgave is, maar wel een goede training. Je moet daarbij weten dat Aruba een grote rots in zee is en bestaat uit allemaal heuvels en daarbij is het nog eens 30 graden! (Voor de Oslo ganger onder ons: fietsen in Oslo keer twee, plus 30 graden!) Maar wat ik al zei, dat is een goede training. Uiteraard lekker veel naar het strand geweest en een beetje door Oranjestad geslenterd. Vrijdagmiddag zelfs nog een kite les gehad om de boel weer een beetje op te frissen. Dat bleek echt nodig ook, want ik kon er weinig meer van. Kiten is normaal gesproken met een vlieger in de lucht, staand op een board, voortgetrokken worden. Bij mij was het meer de kite in het water, mijn board ergens los van mij in de zee, maar wel voortgetrokken worden... door het zoute zeewater...met je hoofd onder water. heerlijk!
Aruba is, ik denk veel andere caribische en zuid-amerikaanse landen al helemaal in de ban van het komende carnaval. Daarom hebben wij dit weekend, met een heleboel vrienden van Frank en Machteld, de carnavalstrailer geschilderd. Met twee kleuren blauw en een heleboel "blokjes" is het ding weer als nieuw. Of zoals de Arubanen zeggen "hij is goed gebleven".
Gister hebben we gevaren op Franks boot. Berend en Bram hebben ge-wakeboard, we hebben gezwommen en gesnorkeld en lekker geluierd. s Avonds gegeten in het haventje al kijkend naar de zonsondergang. Wat is het leven op Aruba toch slecht.

Vanmiddag door naar Costa Rica. Een nachtje blijf ik in de hoofdstad San Jose en morgen ochtend vroeg vertrek ik meteen naar Puerto Viejo waar ik Spaanse les ga krijgen.

Hasta luego!

Foto's:
http://www.facebook.com/album.php?aid=58374&id=100000205336992&l=c25dde4fc5






  • 21 Februari 2011 - 15:25

    Syl En Ant:

    Lieve roosie,wat klinkt dit allemaal heerlijk. En dat allemaal bij mijn kleine broertje...De reis kan weer verder gaan. En jou kennende wordt het allemaal super!!!Hou van je.

  • 21 Februari 2011 - 18:25

    Gerda:

    Hoi Roos,

    Wat leuk om jouw verslagen te lezen, ik merk dat je ontzettend geniet....ga nog lekker zo even door!
    Liefs : gerda

  • 21 Februari 2011 - 20:47

    Ome Willem:

    Ha die Roos, Niet slecht als ik het zo allemaal lees. Dus nu ga je door naar Costa Rica. Heel veel plezier en de tuijd van het zuid amerikaanse carnaval komt er aan!!
    Ben benieuwd hoe je dat beleefd.

  • 22 Februari 2011 - 15:21

    Janke:

    Ola Roos,
    wat een ervaringen en lekker luieren.
    Zettum op met de spaanse les.
    Had je een goede reis?
    Geniet!

  • 22 Februari 2011 - 20:09

    Nienke:

    Weer zo'n leuk verhaal Roos! Blijf genieten, ik blijf je volgen. Jij in de warmte, ik straks in de kou (lekker skiën)
    x

  • 22 Februari 2011 - 22:27

    Hansje:

    Veel plezier, Roospoederdoos!
    Dikke kus!

  • 03 Maart 2011 - 07:53

    Marcia:

    ohhh dat klinkt heerlijk. hasta pronto!

  • 04 Maart 2011 - 16:54

    Roy:

    NiceNiceNice,

    Ik krijg zo weer reiskriebels als ik de verhalen lees!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

is weer thuis!

12 Juni 2011

aan alles komt een eind!

10 Mei 2011

Peru...

19 April 2011

Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin

30 Maart 2011

PC
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 123752

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: