SPAANS - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van roos brens - WaarBenJij.nu SPAANS - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van roos brens - WaarBenJij.nu

SPAANS

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

25 Februari 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

daar ben ik wieder, nu vanuit costa rica.
om hier te komen moest ik helaas een duur extra ticket kopen op aruba (lang verhaal), maar het is het waard hoor! ik zit in Puerto Viejo de Talamanca, een surfers dorp aan de caribische kust. het is een dorp met een grote straat, parallel aan het strand en allemaal kleine straatjes met huisjes, winkeltjes, eettentjes, heul veel toeristen, andere blanken die hier wonen en "ouwe hippen" a la Corrie :P.
hier heb ik al een week spaanse les van, de van oorsprong italiaanse, daniela. de komende twee weken blijf ik hier ook.
de afgelopen week heb ik gelogeerd bij Veronica, een vrouw die met haar gezin een restaurant/barretje runt en ook huisjes in de tuin heeft waar toeristen of vrijwilligers kunnen verblijven. het is niet echt een gastgezin zoals ik het me had voorgesteld, dat je mee draait in de familie, maar meer een guest house. het is een mooi klein huisje met een toilet en een douche, kakkerlakken en gekko's. echt heel gezellig. morgen verhuis ik naar de slaapzaal van de school waar ik les heb. daar zitten meer studenten, met name nederlanders en belgen. ik heb begrepen dat er dit weekend een aantal weg gaat, dus wie weet wat daar weer voor terugkomt. misschien een leuke scandinavier? dan kan ik mn noors ook nog een beetje bij spijkeren. Si, takk. ;)

zoals veel van jullie misschien wel weten heb ik niet echt een talenknobbel. daarbij heb ik nooit een spaansles gehad dus ik ben helemaal blanco begonnen. ik heb nu vier lessen gehad en ik moet zeggen dat het me meevalt zo ver. het spreken gaat nog niet echt, maar het begrijpen lukt al aardig. ook het schrijven gaat tot nu toe goed. ben benieuwd wat de komende weken zullen brengen qua spaans, want ik hoop toch wel dat ik een beetje begrijpelijk spaans kan praten als ik weer verder reis.

ik mis niet veel als ik op reis/vakantie ben en heb geen heimwee, maar een ding dat ik wel altijd mis is fietsen! gelukkig heb ik dat tot nu toe niet hoeven missen want in suriname heb ik gefietst, op aruba veel gefietst en hier in puerto viejo is het ook heel normaal om te fietsen. iedereen rijdt hier op van die mooie "johnny loco" fietsen, met een breed stuur en een mandje. heel chill. gister ben ik met wat studenten wezen fietsen naar wat strandjes buiten het stadje. playa chiquita en punta uva. twee prachtige stranden met heerlijk water en hoge hoge golven.

ook hier is weer bewezen dat de wereld maar klein is. een van de meiden hier heeft een relatie met een jongen van het hlz en kent meer mensen in amsterdam die ik oo ken. (voor de hlz'ers onder ons: tim, uit kristins 1e jaar, donkere krullen... remember?)

vanavond gaan we met de school bbq'en en morgen naar een natuurpark hier iets verderop. leuk weekend dus. verder moet er natuurlijk ook huiswerk gemaakt worden. tarea zoals dat in het spaans is.

vanuit het relaxte puerto viejo wens ik jullie het beste in de kou. ik ga weer genieten van de zon de zee en het strand.

pura vida!

foto's:
snel komt er meer

http://www.facebook.com/album.php?aid=58374&id=100000205336992&l=c25dde4fc5



  • 26 Februari 2011 - 10:04

    Syl En Ant:

    Lieverdje, je bent in het paradijs terecht gekomen. En dat terwijl je nog leeft!!! Ik zou zo graag die natuur willen voelen. Nou stort je in het feestgedruis! Kuskus

  • 26 Februari 2011 - 10:49

    Kaj:

    Ondertussen sneeuwde het hier gister...

  • 26 Februari 2011 - 17:45

    Annemiek:

    Wat een schattig poesje toch. Miauwt Spaans? Roos, succes hoor, klinkt erg goed dat Spaans! Verder hebben we een leuke gaste boven, Tara, schatje!
    Bijna net zo leuk als jij!
    Geniet lekker, leuk om je belevingen te lezen.

  • 27 Februari 2011 - 14:26

    Andre:

    Hoi Roos,
    Zo op Aruba en nu alweer Costa Rica, zeker wel een wereld van verschil
    Wat betreft het Spaans gewoon zeggen: nos dos vamos a la playa en een gezonde hollandse meid weet dan wel hoe de rest aan te pakken.
    Ps niet doodslaan die kakkaerlakken hoor, want dan komen er nog meer heb ik wel eens gehoord.( slaat dood en vermenigvuldigt u)
    Nou schat veel plezier en ganiet ervan.
    Kus André

  • 04 Maart 2011 - 13:05

    Corrie:

    holla chica. que bonita cuenta. es un poco dificil de escrivir en espanol no? tienes un vida muy fantastico! hasta la proxima. besos para ti y un embraso.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

is weer thuis!

12 Juni 2011

aan alles komt een eind!

10 Mei 2011

Peru...

19 April 2011

Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin

30 Maart 2011

PC
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 123743

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: