Manana manana - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van roos brens - WaarBenJij.nu Manana manana - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van roos brens - WaarBenJij.nu

Manana manana

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg roos

07 Maart 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hola chicos, como estan? todos bien?

sinds mijn vorige verslag heb ik mn intrek genomen in de school. ik zat daar de afgelopen week met een hele leuke groep nederlanders van 18 tot 35. helaas heeft een groot deel van de studenten het huis en peurto viejo verlaten om door te reizen naar panama, cuba of naar een ander deel van costa rica. maar wat hebben we een ontzettend leuke tijd gehad! avond na avond dansen met de hele groep: soppend van de regen, totaal doorweekt in shorts en bikini naar de "Mango's", dansend op reggae, reggaeton, r&b en de locale hits als rum&redbull en puerto viejo! en dan al die lokale mannen.... soms een verschrikking, soms toch best de moeite waard haha. en ze vidnen toch dat ik goed kan dansen! ze waren erg benwieuwd waar ik dat geleerd had en of ik danseres was... ik nam het compliment aan en zei dat ik vroeger veel gekeken heb naar een moeder die dagelijks dansend door de kamer ging!

naast al het feest gedruis zijn we ook nog serieus met de studie bezig. de afgelopen week les gehad van adrian, een tico. samen met dennis en aiwen zaten we dagelijks 4 uur in het torenkamerklaslokaaltje. dit is de bovenste verdieping op een van de huizen van de school: drie hoog, geen ramen, waanzinnig uitzicht! dagelijks oefenen met werkwoorden, vocabulair, elkaar de weg vertellen en verhaaltjes schrijven. ik merk dat het verstaan en begrijpen van gesprekken echt al goed gaat. niet elk los woord, maar zeker in de context kan ik er best wat van maken. de komende week hoop ik mn slag te slaan met het spreken, want dat gaat nog niet zo vlot. maar dat is ook lastig want ik kan alleen maar in tegenwoordige tijd praten, aangezien ik de andere tijden nog niet geleerd heb. qua vocabulair had ik verwacht dat het veel meer op frans of latijn zou lijken, maar dat doet het helaas niet heel erg. maar ook met alleen spaans kan je wel een beetje puzzelen, bijv. anteojos (voor - ogen -> bril!) en peligroso (grote pelikaan... of was het nou gevaarlijk??).

de laatste dagen help ik ook bij Veronica in het restaurantje. dit is de vrouw bij wie ik de eerste week verbleef. het is een organic, vegitarian en rawfood restaurantje, wat in mijn ogen niet echt goed loopt. maar dat is niet anders dan bij de meeste andere restaurantjes hier. het is overal 's avonds zo stil. als er bij ons vier mensen komen eten ben ik al blij. ik help met het serveren, ik help in de keuken en mag de tropische en medicinale fruitshakes in de blender gooien. ook probeer ik te helpen met het bedenken van een strategie om meer mensen te trekken en meer bekendheid te verkrijgen op het internet. mochten jullie allemaal nog het plan hebben deze kant op te komen kijk dan op www.veronicasplacepv.com. ze verhuurt ook kamers.

verder lig ik bijna elke dag wel in de zee en maak ik volop foto's, fiets ik van paradijselijk strand naar bounty beach, loop ik door natuurparken en zit ik in de bus. beklim ik watervallen en spring er van af, om vervolgens heel hard achter een gestolen camera aan te rennen van een meisje van de school, daarna een heel dorp te laten uitrukken om ons te helpen de dader te vinden en de politie in te schakelen. om helaas na 5 uur wachten, lopen en aankloppen bij de man die m gekocht zou hebben, zonder camera, maar met een opgepakte dader terug te keren naar de school. sanne, wiens camera te was, zit nu weer in dat stadje bij de rechtbank in de hoop dat ze haar camera, of ten minste de foto's, terug krijgt.

zoals je merkt is er genoeg te beleven!
foto's zijn weer te vinden op: http://www.facebook.com/album.php?aid=58374&id=100000205336992&l=c25dde4fc5

chao!

  • 07 Maart 2011 - 15:16

    Ant En Syl:

    Wat een heerlijk leven!!En ja inderdaad ik heb geprobeerd het dansen tot opvoerdingsideaal te maken. Dacht lange tijd dat dat niet gelukt was maar met een frisse blik van de de heren uit Zuid Amerika komt het toch nog uit de verf. Trots!!

  • 07 Maart 2011 - 15:24

    Willy Leijnse:

    Wat ben je toch een leukerd met je verhalen en een knappert met spaans! genoten! Veel plezier weer Rozeknop, liefs Willy.

  • 07 Maart 2011 - 17:32

    Annemiek:

    Tjeetje, wat een belevenis toch!
    Je zit niet alleen op een cursus Spaans, maar probeert ook recherchewerk onder de knie te krijgen!
    Aantrekkelijk plekje dat Veronia's place met heelrijke sapjes zo te zien.
    Misschien moet ze een foto waar jij met een leuke groep aan tafel zit op de site zetten. Lokt vast veel gasten!
    Wij vermaken ons hier ook; het zonnetje schijnt vandaag met 5 gr. boven nul.

  • 07 Maart 2011 - 18:37

    Marjo:

    He meissie,
    Ik geniet van je verslagen en vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt juist daar te komen waar ook leuke studenten zitten,
    Ruik je ze of zo???
    Geniet maar verder en blijf vooral naar ons schrijven.
    O ja, nog bedankt voor je verjaardagskaart. ik zal de appelboom zaaien.

  • 07 Maart 2011 - 20:07

    Nienke:

    Roosje Roosje wat een leuk verhaal weer, mooie foto's en ben blij dat je het zo naar je zin hebt! dikke kus

  • 09 Maart 2011 - 19:04

    Daan:

    Hey Roos,

    leuk weer allemaal hoor, geniet ervan!!!!

    Dikke kus Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

is weer thuis!

12 Juni 2011

aan alles komt een eind!

10 Mei 2011

Peru...

19 April 2011

Lama´s, cavia´s, Machu Picchu, busreizen en Edwin

30 Maart 2011

PC
roos

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 123762

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 13 Februari 2017

And again

10 Maart 2015 - 04 Juni 2015

Daar gaan we weer :)

12 December 2013 - 12 Maart 2014

Peru again

25 Juli 2012 - 05 September 2012

Peru con todo la familia

22 Oktober 2011 - 23 November 2011

Peru ziekenbezoek

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Zuid-Amerika

14 Augustus 2009 - 14 November 2009

Noorwegen, Oslo

24 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Uganda, Kampala

Landen bezocht: